Taas tapahtuu. Viime aikoina tapahtunut seuraavaa: Päädyin suhteeseen uuden tuttavuuden kanssa. Eksä hajosi. Minä olin ymmälläni.

Täytyy avata taustoja enemmän. Tämän vuoden mittaan on paljastunut, että vaimon viimeisen vuoden teot ovat osittain tai kokonaan johtuneet mielenterveyteen liittyvistä ongelmista. Vaimon tulkinta on että noin kokonaan, minä uskon että varmaan ainakin osittain.

Noin vuoden, kenties, vaimo on elänyt jonkinmoisessa "tilassa". Pikku hiljaa se nainen, jota pitkään olen rakastanut, on palannut takaisin. Mutta vasta nyt tajusin, että siellä sisällä on edelleen oikeasti se sama nainen. Ja että asia ei ole niin selkeä kuin pitkään olen luullut. Ei ole ikävää naista joka on laittanut minut pihalle.

Siinä sitten olin, pohtimassa. Mitä tehdä, mitä haluan? Toisaalla on uusi lupaava ihmissuhde. Toisaalla nainen jota olen rakastanut ja rakastan. Joka näyttää palanneen jostain jossa on joskus ollut, ja onkin ainakin osin se nainen johon rakastuin ja jota rakastin.

Puhuin muutaman ystäväni kanssa, paljon. Sitten tein päätöksen. Päätin pyrkiä aiemman ideani mukaisesti naisettomaan tilaan. Ei yhtään naista, ei seksiä, ei läheisyyttä. Vain minä, joka miettii itseään. Viikkoja tai kuukausia, jää nähtäväksi. Kunnes tiedän mitä haluan.


Miksi näin? Tajusin etten ollut niin yli aiemmasta vaikka kuin luulin olevani. Tajusin, ettei ole oikein uutta tuttavuutta kohtaan "hengailla" jos en osaa sanoa haluanko yrittää uudelleen entisen kanssa. Vaikuttaa myös siltä, että en halua aloittaa mitään uutta joka kilpailee entiseen paluun mahdollisuuden kanssa.


Keskustelin uuden tuttavuuden kanssa. Se oli raskasta ja surullista. Hän oli vihainen ja pettynyt, vaikka vähän ymmärsikin. Olin ollut rehellinen aiemminkin, kai se auttoi. Sitten uusi lähti pois. Käski miettiä asioita. Toivoi kai että huutaisin perään että tule takaisin. En huutanut.

Olen surullinen. Olen keskustellut myös eksän kanssa. Olen pettynyt itseeni kun olen onnistunut satuttamaan peräti kahta naista viikon sisällä. Mutta joskus täyty tehdä asioita jotka ovat oikein. Nyt minun pitää miettiä mitä elämältäni haluan.